Biztosra vehető, hogy a kereskedelemmel foglalkozó vállalkozások részére fejlesztett szoftverek mindegyike alkalmas arra, hogy a törzsadatokat – termékek és vevők adatait – valamilyen ismérvek alapján csoportosítani lehessen. Ezek a lehetőségek az esetek túlnyomó többségében kimerülnek 1-2, legfeljebb 3 csoport (alcsoport, csoport, főcsoport) alkalmazásában.
Az eProffIT szoftver sokkal többet nyújt, ugyanis az alkalmazható csoportosítások száma nincs korlátozva. A rendszer felépítésében, működésében rendkívül fontos szerepe van az ún. tulajdonság-rendszernek. Ennek lényegét a következőkben mutatjuk be.
Általánosságban minden termék, és minden partner rendkívül sok tulajdonság segítségével írható le teljes körűen. Ezek közül azonban a kereskedelmi vállalkozásoknál csak azokkal érdemes foglalkozni, amelyeket ő a saját szempontjai alapján arra érdemesnek minősít. Azokat azonban kivétel nélkül, mindegyiket le kell tudni képezni, és a felhasználó számára a legegyszerűbb módon kezelni szükséges. Az eProffIT szoftver pontosan ezt a követelményt elégíti ki. Ráadásul úgy, hogy senki nincs rákényszerítve egy „bedrótozott” séma alkalmazására.
Minden, az eProffIT szoftvert használó vállalkozás a saját szája íze szerint építheti fel az általa optimálisnak ítélt tulajdonság-rendszert melyet az idő haladtával folyamatosan karban is tarthat. Nincsenek technikai kötöttségek, korlátok. Megfelelő jogosultság birtokában létrehozhatóak a tulajdonság típusok, valamint az azokhoz tartozó konkrét tulajdonságok. Ezen túlmenően az egyes tulajdonságok kapcsolata is definiálható, illetve lehetőség van összetett tulajdonságok létrehozására is.
Az eProffIT szoftver értelmezésében a „partner” fogalmához nem csak a vevők és a szállítók tartoznak, hanem pl. az üzletkötők, és a saját telephelyek is. Az egyes konkrét személy, vagy vállalkozás, vagy éppen telephely adatai csak egyetlen példányban szerepelnek az adatbázisban, így annak karbantartása a lehető legegyszerűbb. Ugyanakkor ehhez az egy tételhez hozzá lehet rendelni azokat a tulajdonságokat, amelyek alapján a szoftver képes azt a megfelelő módon használni. Ha pl. egy partner rendelkezik a „vevő” és a „szállító” tulajdonsággal, akkor akár vevői, akár szállítói kimutatásokat hívunk le, mindegyiken meg fog jelenni. Ha rendelkezik pl. a „bizományos szállító” tulajdonsággal, akkor számlaindítványt állíthatunk össze a tőle bizományba átvett készleteknek az előző elszámolás óta realizált értékesítési forgalmáról.
A tulajdonság típusnak a hagyományos közelítésmód mellett pl. a cikkcsoport felelhet meg, míg az ehhez tartozó tulajdonságok – mondjuk egy vegyeskereskedésben – lehetnek pl.: háztartási cikkek, pékáru, vegyi áru, üdítő italok, stb.
Az új típusú közelítésmód alkalmazásával létre lehet hozni egészen szokatlan csoportokat akár a partnerek, akár a termékek, akár a készlettípusok vonatkozásában. Így pl. ha bizonyos vevőkhöz hozzárendeljük a „VIP ünnepi kedvezményes partner” tulajdonságot, akkor az ő részükre adandó kedvezmény mértékét különböző ünnepek alkalmával különböző módon határozhatjuk meg úgy, hogy a kedvezmény mértékét mindössze egyetlen ponton kell módosítani. A kedvezményt ugyanis elegendő csupán a „VIP ünnepi kedvezményes partner” tulajdonsághoz hozzárendelni. Ennek az egy mozdulatnak a hatására akár több ezer vevő esetében fog ez a kedvezmény érvényesülni a megadott dátum intervallumban. A dátum intervallummal pedig az éppen aktuális ünnepi időszakot határozhatjuk meg (Karácsony, Húsvét, stb.).
A tulajdonság-rendszer nem csak a promóciók kialakításához nyújt nagy segítséget, sőt. Nagyon nagy mértékben támogatja a készletgazdálkodást, és az „adatbányászatot” az által, hogy a készletforgalmi kimutatások lehívásakor a tulajdonság-rendszer elemei szűrőkként használhatóak. Rendkívül árnyalt képet lehet kapni a vásárlók igényeiről, a jól fogyó, vagy az éppen kevésbé népszerű termékekről. Így például a forgalmi kimutatáson látható, hogy az adott fazonú női blúzból remekül fogy a kék és a zöld színű, de nem viszik a barnát és a sárgát, ezért a szállítói rendeléseket ezen adatok figyelembe vételével lehet árnyalni. Ha mindössze a „női blúz” szerepelne a nyilvántartásban, akkor csak egy átlagos fogyást figyelhetnék meg, és nagy valószínűség szerint minden színből utánrendelnék. Különösen több telephelyes, központosított beszerzési rendszert alkalmazó vállalkozások esetében létfontosságú, hogy ne csak a raktárban vagy az eladótérben lehessen tájékozódni pl. a színek szerinti fogyásról, hanem a központi ügyintézők is láthassák ezeket a fontos részleteket. Ehhez nyújt maximális segítséget az eProffIT szoftver.